TERUG NAAR OVERZICHT

Herinrichting Beobank Ronse

Deze herinrichting van een Beobank filiaal in Ronse gaat uit van een herverdeling van de beschikbare ruimte volgens het nieuw kantoorconcept gestoeld op openheid, toegankelijkheid en warm onthaal.

In het kader van een rebranding van de Beobank filialen werd het kantoor in Ronse heringericht om tegemoet te komen aan het nieuwe concept met een specifieke focus focus op dienstverlening binnen een vertrouwelijke omgeving. Het bestaande filiaal bestond uit een verouderde indeling met klassieke loketten en een vergaderruimte. Door slimme ingrepen in het meubilair toe te passen werd deze ruimte herverdeeld ten dienste van de beleving van de klant, waarbij het filiaal ingedeeld is in een onthaalruimte, adviescapsules en conferentieruimte. De opzet was om het interieur te laten weerspiegelen waar het nieuw kantoorconcept voor staat. Zo wordt vanuit de onthaalruimte de klant zowel fysiek als visueel in een vertrouwelijke sfeer begeleid naar de juiste dienstenverlening.

De onthaalruimte met balie werd ontworpen met een zekere huiselijkheid waar tevens de mogelijkheid bestaat om tussen twee afspraken in als klant rustig te kunnen werken aan een co-working tafel. Vanuit de balie wordt de klant begeleid naar een besprekingsruimte op maat in de vorm van open of gesloten vergadercapsules. Naast deze capsules is er ook de mogelijkheid om in een klassiek uitgeruste vergaderzaal ontvangen te worden.
Door de capsules te combineren in één meubel, volgens een box-in-box principe, blijft de leesbaarheid van de ruimte beheerst en zuiver. De rode draad doorheen het ontwerp is effectief een gematerialiseerde rode lijn die de klant begeleidt van de inkomzone naar de ontvangstzone waar het finaal eindigt als co-working tafel.

programma

herinrichting van een Beobank filiaal in Ronse

locatie

Ronse

opdracht

technieken interieur

datum

2017

status

Gerealiseerd

foto's

PM-architecten

visualisaties

PM-architecten